✦ NORMALT SCHWEIZ ✦

Hejsan idag! Idag är en speciell dag i Schweiz så jag tänkte skriva lite om det. Eller, speciell och speciell..inte egentligen, men om man gämför med Sverige så är det kanske lite udda. Det är nämnligen så att var tredje vecka här, så ställer man ut massa gamla möbler och annat som man inte vill ha längre, bara ut på gatan. Helt random sedan så står det en hög med gamla saker. På morgonen kommer det lastbilar som plockat upp det och sedan skänker sakerna till sådana människor som behöver det. Detta innebär också att kvällen innan, alltså igår kväll, så är det massa mäniskor ute som går och kollarrunt vad för olika saker som slängs ut. Hittar man något som man vill återanvända så är det alltså bara att ta det. Schweizare är nämnligen ganska snåla. Igår kväll gick jag och mamma en runda upp till byn och tillbaka bara för att ta lite luft på kvällen, och det hjälper min migrän jättemycket. Och då mötte vi människor som var ute med sina sparkcyklar och en IKEA kasse för skattjaktsletande.

Idag är nog sista dagen jag är hemma från skolan. Jag har fortfarande kraftigt med migrän, men jag har mer energi nu än vad jag har haft de andra dagarna. Dessvärre tror jag grannarna dammsuger nu på morgonen, och det låter som en hel jordbävning. Jag hoppas inte det varar så länge för det kommer jag nog inte klara av. Okidoki, puss så länge!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0