✦ BLOGGEN ✦

Hallu på alla idag! och GLAD PÅSKKYCKLING på er! :D

Idag blir en chille dag och jag ska packa, städa, plugga, plugga mera, och jag vet inte allt vad jag ska hinna med, men det löser sig nog. Nu tänkte jag ialla fall skriva lite om varför jag egentligen bloggar.

Varför bloggar jag och vad vill jag med det?
Min blogg är ganska självisk av sig, och handlar mest om vad jag gör, det är för att jag använder den lite som en dagbok för mig själv. Förra året mådde jag inte så jättebra i skolan, det är inte lätt att bara flytta och byta precis allt. Speciellt att byta språket var ett enormt handikapp för mig, då jag inte alls kunde visa vem jag var, och alla i klassen fick fel bild av mig. Språket visar identitet. De såg en bild av mig som inte var jag. Ibörjan märkte jag inte ens vad det var som hände, men jag kan säga att utan min svenska lärare och kuratorn på skolan så hade jag inte varit där jag är idag. Under ett tag bröt jag ihop helt, och dessa två människor har sett mig under mina värsta förhållanden när jag bara grät ändlöst och var helt vilse i mig själv. För den personen jag var i engelskan var inte den personen jag var i verkligheten. Kuratorn har berättat i efterhand att hon trodde inte jag skulle klara mig ut ur hur jag mådde och att jag skulle bli tvungen att sluta skolan helt. Hon tycker om att berätta det för mig nu för att jag ska se hur stark jag faktiskt har varit som nästan helt har tagit mig ut ur det. Men fortfarande, alla mina klasskompisar (utom två, som är dem jag umgås mest med) ser mig fortfarande som den halvt handikappade personen. De pratar fortfarande med mig som om jag inte vore en vettig person mm, vilket sänker mitt självförtroende rejält. Idag är dock fallet att jag bytt språk att tänka på och jag föredrar ibland engelskan med mina systrar. Mycket hände under förra året och jag var en "mess". Jag kan fortfarande inte berätta allt om det för det ligger fortfarande för nära inpå och det finns fortfarande då jag känner spår av allt i vardagen.

I alla fall,  varför bloggar jag dagbok och som en helt självupptagen person då? Jag gör detta för att se hur långt jag kommit sedan förra året, och hur mycket som förändrats. Jag gör det för att se det glada i varje dag även om den varit helt misslyckad. En dag när jag mått skit, så ska jag ändå kunna skriva om något som varit positivt. Fokusera på positiva saker, annars går man bara baklänges i fel riktning.

I verkligheten är jag inte alls en ego person, och det är det nog många som kan intyga. Därför hoppas jag att ni inte får helt fel bild av mig när ni läser. Men iallafall, det är mina dagar ni läser om :)

Nä, nu ska jag ta och fortsätta plugga art. see yaaoouu! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0