✦ TIDEN I LUND ✦

Här kommer lite vad jag hade för mig på dagarna nu när jag var uppe i Lund och hälsade på!

Tisdag:
Tidigt på morgonen fick jag gå upp ur sängen för att masa mig bort till flygplatsen och ta flyget upp till Köpenhamn! När vi anlände Sverige blev jag direkt sjussad hem till Sofia, för att äta lite mat, slänga på oss träningskläder och sedan springa iväg till bussen in till träningen. KAST träning! Åh vad det är kul. Folket där är bara så underbart att hänga med :D Sedan blev det att mamma hämtade mig inne i Lund och vi körde hem till Julias familj där vi hela familjen åt jättegod middag. Det var mycket roligt att träffa hela deras familj igen, den är så härlig!
Onsdag: Jag satte veckarklockan på innan 6 på morgonen och skyndade ner till busstationen för att möta upp Hanna och ta bussen in till Lund. Denna dagen hängde jag med henne i skolan för att hälsa på ib och se hur det fungerar i Lund, men också för att få träffa en massa kompisar som jag saknat jättemycket! Det var en mysig dag. Jag fick sällskap bort till bussen på eftermiddagen, och jag tog bussen hem för att ta det lite lugnt och läsa en ny tidning jag fått. På kvällen hade mamma middag med sina jobbarkompisar, men jag sket i kvällsmaten och pappa sjussade mig ut till Sofia för att Sedan körde pappa mig bort till Sofias hus och vi fick snackat ut lite. Vid halv tio tiden skulle jag ta bussen hem igen, men jag blev så depp att jag aldrig hann fram till bussen innan den passerade (bussjekelen kom för tidigt också) så det var bara att ringa hem och som tur var så kunde Johan komma och hämta mig. Jag är extremt tacksam för han kunde hämta mig den kvällen då nästa buss först gick efter en timme. Jag tycker det kul också att vi ändå känner varadra, då vi har åkt skidor tillsammans nere i Schweiz. Väl hemma gick jag och la mig nästan direkt då jag inte mådde så bra.
Torsdag: MIN FÖDELSEDAG!!! Jag hade bett mamma och pappa att inte vecka mig på morgonen då det skulle upp tidigt och iväg till jobbet. Jag vaknade upp med min lilla kissemisse vid min sida på kudden och hon vägrade släppa mig. Efter ett tag märkte jag att min syrra Karolina faktiskt också var hemma. Klockan ett traskade jag ner till Julia för att äta lunch. Vi stekte bränd pyttipanna med ägg. Äggen var vi nära på att steka i päronsaft. Med an massa ketchup och rödbetor blev detta en mycket lyckad lunch och ett mycket trevligt sällskap hade jag! När jag kom hem igen så kom mormor och morfar och hälsade på vilket var mycket trevligt. Vi gjorde kaffe (utan kaffebryggare) och åt lite choklad. Karolinas kompis Belen som bor här i Schweiz men förtillfället befann sig i Köpenhamn kom och hälsade på oss och sov över till dagen efter. Det skulle bli en rulig kväll på engelska:)) Klockan halv fem körde morfar mig in till kastträningen och efteråt kom mamma och hämtade både mig och Sofia. Träningen bestod av många kramar. På kvällen sov Sofia över hos mig. TACK FÖR ALLA FINA GRATTIS HÄLSNINGAR!! pussar på er<3
Fredag: Sofia gick upp vid nio tiden för att dra in till skolan. Klockan ett drog jag, Sofia, Karoliona och Belen in till Entre i Malmö för att shoppa loss lite. Efter tre timmar tog vi bussen till Lund där vi fikade med friidrottar kompisarna (Riktigt mysigt!) Och sedan visade vi Belen runt lite i Lund. Bland annat gick vi in i Domkyrkan och visade både jätten Finn och det kända uret. Vi tog bussen hem till byn, och städe upp lite innan vi snart fick gäster bestående av Belens familj. Klockan halv nio sprang jag snabbt ner till bussen för att åka med bussen till Stp. På vägen samlade jag upp Sofia och Jenna. Vi tog bussen vidare hem till Jakob för att träffa lite vänner och titta på film. På bussen var jag tvungen att byta tröja inför allt folk, och vi hann också med att gå vilse ... Vi hade en mycket mysig och trevlig kväll, så tack så jättemycket för det!!! :) <3
Lördag: I och med den sena hemkomsten på fredagkvällen så vaknade vi klockan 11. Sorgset var det bara till att packa ihop resväskan och klockan 12 gick taxin till tåget vidare till flygplatsen.

Tack för en mycket mysig och rolig vecka till alla hemma i Sverige. Vi ses snart igen! Love<3
Också ett riktigt stort tack till Sofia som skrev så himla fint i Torsdags på min födelsedag!! PUSS<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0