✦ REFUGEES ✦

Hejsan idag!! :))
I dag har jag bara haft två lektioner. Först på morgonen art, sedan studdy hela dagen tillsammans med härliga vänner. Sista lektionen ekonomi prov. You gooo theree!! Nä. Jag har pluggat som sören bara för att sätta den, men icke. Vissa frågor var jätte lätta, men andra som jag läste var bara typ "wtfff???" fatta nada vad det babblar om liksom. Men men, direkt efter det var det till att sätta på smajlet och dra ner till primary för att möta upp alla frpn friends of EVAM. Kvart över fyra kom refugee barnen och vi gick ner till vivariumet. I och med att jag inte pratar så mycket franska så snackade jag först med en av ledarna som inte kände mig. Sedan helt plötsligt känner jag en stöt i ryggen. Jag tittar bak och där står en kille med blå jacka och tuppkam. Han kom upp till mig och la handen runt mit på axeln. Liten som han var nådda han knappt upp. Hur gammal kan han ha varit? Kanske åtta? Sedan skulle ledaren säga något till mig och den lille killen sa: "Neeeej, jag pratar med henne nu så du får vara tyst!!" Så gick vi där haha! När vi kom fram till vivariumet så skulle vi från skolan betala biljett till oss först medans lärarna berättade för the refugees hur det skulle gå till. En liten grupp på fyra personer till var av oss elever. När jag kommer ut igen så hör jag den lilla blå jackan killen ropa: "Jag ska vara med heeennneee!!" och jag har ett pekfinger rakt mot mig. Alla brister ut i skratt haha! GULLIGT! Men sedan var det tre små rosa tjejer med långt fint hår som också ville vara med mig och sedan släppte de inte min hand resten av dagen. Efter två timmar kan jag säga att min hand var vaaarm och lite blöt :p Gulligare har jag inte sett! På vivariumet såg vi krokodiler, reptiler, spindlar och ormar. Som tur var så var småtjejerna minst lika rädd som jag. Efter npgon tillme så gick vi tillbaka till skolan, med små tjejerna fortfarande hårt kramandes i min hand. Lika rädda var de som jag också att få gegga på ballerina skorna. Asså jag döör så gulliga tjejer!! :D Helt amazing verkligen. När de skulle ta bussen hem till sig igen så kom blå jackan fram till mig igen och skulle säga hejdå. High five blev det och han tyckte att jag gjorde fel så han visade mig exakt hur man gör. Man måste ha handen exakt rak och slå som platt fall typ, så det smäller till. När jag och Jas tog bussen hem igen berättade hon att han hade sagt till henne att han och jag var syskoon från Italien. Naww gulligt! Dessa barn gjorde min dag :')

Nu ska jag ta och göra klart min svenska och matte läxa till imorgon... Sedan matte prov på fredag och känner att detta blir den största failen jag någonsin gjort innom matte. vissa frågor är bara så extremt krångligt skrivna!! Bisous!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0