TJENARE IDAG!

Godmorgon till alla sömntutor där ute och goddag till resten!

Dagen har börjat fin fint för mig här borta i Schweiz. Jag har hunnit med att höra av från två vänner borta från Svea rike nu på morgonen och nu sprack äntligen himmelen upp och solen tittar fram! Jag måste säga att vädret den här sommaren har varit ganska dållit! Med mycket gråa moln och skurar lite titt som tätt. Jaja, vi ska inte klaga allt för mycket tror jag, vissa dagar har trots allt varit amazinga då man på dirren har stuckit ut och solat så mycket man bara hinner med. Jaja, vi får väl se hur det blir med det idag.. jag skymtar tunga svarta saker borta på andra sidan sjön över bergen.

Nu blir det snart dags för lunch ialla fall! Det är viktigt att inte hoppas över den så här på sommarlovet, vilket är väldigt lätt hänt.

Igår till Lunch gjorde jag köttfärspaj lite på måfå, och den blev faktiskt god!



Receptet jag använde till pajdegen kommer från Mat-Tina Nordström och passar till alla matpajer.
till 4 portioner:
4dl mjöl
50g rumstempeterat margarin
1,5dl mjölk
2tsk bakpulver
salt

Blanda alla ingredienser till pajdegen och knåda ihop dem till en smidig deg. Kavla ut pajdegen på ett mjölnat bakbord och klä in en pajform med degen. (Jag valde att göra botten liiite tunnare och göra ett rutnät ovanpå som blir supersnyggt igemförelse, och utan att botten blev fel)

Till köttfärsen använde jag:
en klick margarin till stekning
500g köttfärs
en halv burk Barilla tomatsås med oliver
salt
peppar
kayenpepper (för starkare smak)
basilika
oregano

Allt kan göras efter egen smak bara deb får rätt konsistens så den inte blir rinnig eller torr i slutändan :):)
Serveras med råa morötter i bitar, grönsallad, och ketchup till den som vill.

Om ni testar den så kan ni ju skriva till mig och säga vad ni själva tyckte !

Vi höres!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0