✦ MINIBY I TYSKLAND ✦

Nu är jag framme i Tyskland!! Sitter på ett litet hotell i en liten by som bann ner till grunden 1847, och den verkar också lite speciell. Var ute och gick lite ikväll, och de satsar hårt på apoteken, optikerna, begravningsbyråerna samt rulatoraffärerna. Vi mötte byns  fem ungdomar/ganstrar som hade klassfest utanför kyrkan på en bänk. Deras körskola har nog gått i konkurs för det va helt tomt i lokalen. Deras fritidsgård var nedsläckt och det stod på en skylt i fönstret: uthysres eller säljes!... Pubbarna va, typ döda. Där kanske satt en och annan gubbe i de olika, men väldigt gammeldags. Klädaffären heter skräck (fast på tyska.) och i skoaffären hänger det en stor stopskylt i skyltfönstret. Gatulivet fanns inte, mer än en och annan gammal man som dök upp från ingen stans, gick förbi och skrämde slag på mig :p

 



Nu ska jag ta och sussa! Frukosten är serverad klockan 7 imorgon och jag måååste hinna duscha!

GONATT!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0