I CH.

Nu har jag idag kommit tillbaka till Schweiz. Jag kan inte riktigt säga att jag är glad över det. Det är nämnligen ganska jobbigt att vara här tycker jag. Jag har ingen här som jag direkt står nära, och minnen från skolan kommer upp. Jag va nämnligen väldigt stressad förra året och mådde ganska dåligt. Ibland får jag krupp när jag bara går omkring här, inte gör någonting och tänker på det. Jaja, nu är jag här och tänker göra det bästa av det! man måste vara positiv annars går det helt åt pipsvängen! ;)

Nu har jag varit i Italien i en vecka och det har varit helt fantastiskt! vädret har varit suerbra med strålade sol och 30 grader var dag. Fem dagar har spenderats på Marina di Alberse (en strand) och två dagar i Florens och på ett bad med varma källor som är uppbyggt i terasser ungefär som i ett vattenfall.

Stranden jag har varit på, Marina di Alberese, är ett naturområde. Detta betyder att det finns inga massa solstolar och parasoll som i stora delar av Italien som man måste hyra, utan det får man ta med sig själv och det eär gratis. Ingen har heller ränsat stranden från trästockar mm som flytit upp på stranden. Det är väldigti charmigt på sitt sätt och folk bygger upp sina egna kojor av träet för att få skugga.









Gonatt och sovgott!
det kommer i alla fall jag göra, efter nio timmars bilresa !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0