✦ EN VANLIG, OVANLIG DAG ✦

Familjen E har nu åkt hem och huset känns väldigt tomt utan dem. Drives me crazy. Den familjen är lite som en extrafamilj för mig. Speciellt grabbsen är som mina bröder. Vi har känt varandra hela livet, bodde grannar i två månader när vi var små. Vi är nästan som uppvuxna tillsammans, och har bott tillsammans en vecka var år. Vi känner varandra nästan utan och innan och efter denna gången fick jag snackat ordentligt ut med de båda.

Den här bilden tog jag när vi åkte skidor i Saas Fee. Det var andra dagen och vi skulle bara åka upp med en lift till innan vi skulle bege oss hela vägen ner för berget på grund av stängningsdags. Vi stod först i kön till liften men grindarna ville inte öppna sig? Den hade såklart stängt en halvtimme tidigare.. Vi vände på skidorna och stakade oss upp lite, och precis då svepte en helikopter fram precis över våra huvuden. vi tittade upp mot backen och vi såg skidor nerstuckna som kors bara 50meter bort. Helikoptern landade och vinden ven i våra ansikten. En olycka hade skett. Vi kunde inte se något men det skrämde ändå. Och vi va precis där!! Vi skulle ju tillochmed ha åkt i den backen precis då men vi körde fel! Nu stod vi iallafall där nedanför och såg helikoptern. Ingen av oss ville sticka därifrån. Allting som flyger är jag ett stooort fan av! Flygplan och helikoptrar av alla dess slag. Jag kan stå och bara se på dem som helt slagen. Bilden är tagen när helikoptern gav sig av igen, påväg till sjukhuset. Närmsta sjukhus kan vara långt iväg...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0