✦ SKOLVÄGEN ✦

Idag har varit en helt ok dag i skolan. Visst har det varit de tuffa studerna även idag, men ämnena på Måndagar är ganska bra med Bild, Svenska och ToK. ToK kommer bli riktigt läskigt språkmässigt, men jag har pratat med den nya läraren så han vet nu om att jag inte alltid förstår till 100% så det känns bra. Svenska och bild är ämnen jag känner mig trygg med, och med att det är på svenska i Svenskan och min bildlärare är bara underbar!!:D

Efter skolan började yogan för första gången! Jag måste säga att jag faktiskt var tvungen att knipa igen rejält där ett tag för att inte börja skratta när vi satt med bena ikors, händerna formade till cirklar på knäna, blunda och sammtidgt låta: ommmmmmm! (hahah!) Det var kul iallafall och jag lär bli vigare av det, på samma sätt som jag kommer ha ont i hela kroppen imorgon när jag vaknar. När jag mamma hämtade mig senare bestämde jag mig för att fota lite då och då hela vägen hem så att ni får se min skolväg, liksom hur det ser ut en vanlig dag i Schweiz. (Tagna med telefonen)


Att sparka sparkcykel här är vädigt vanligt...


...även för äldre damer.


Utanför stan...och det är väldigt mycket bilar som är ute och kör så här dags på dagen.


I backarna skymtar man hela tiden en massa berg och vatten från sjön


Nästan hemma nu...bara lite mer backer neråt då vi bor ganska nära vattnet. Snacka om att man får lock för öronen varje dag när man kör i backarna -.-


HEMMAAA!! Nu väntas pluggandet...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0