FELIZ CUMPLEAÑOS!!

Idag är det ingen vanlig dag, nej! Det är min underbara-bästa-amazing-snälla-förstående-glada-tokiga-skruvade-starka-snygga-fantastiska väns födelsedag. Denna underbara människa som jag älskar över allt annat. Människan som kan mig helt utan och innan till och som ser mig. Ser allt. Saker som inte ens jag ser.

Att man kunde komma en människa så nära som Erika, det trodde jag inte. I ett år nu har vi varit bästa vänner. Riktiga tajta vänner, som ingen kommer emellan. En vänskap som sträcker sig på flera hundra mil. En vänskap som har vuxit fram mellan sorg, svaghet och confusion . Vi fann varandra när båda var nere på botten, nere på djupet och grävde. Vi räddade varandra och oss själva. Började tillsammans klättra upp igen, på den långa stegen. Vi trampade snett och föll, men hann fånga varandra från att trilla ner i avgrunden igen.

Jag har känt denna tjej i flera flera år, men då var det en helt annan person som som gick under namnet Erika. En blyg liten tjej som inte gjorde mycket ljud ifrån sig, som man fick driva en konversation med och alltid ha samtalsämnen på lager. Då kände jag bara till hennes yttre, inte hennes inre.
Idag finns inte denna Erika längre, eller jo det gör hon men hon kommer bara fram ibland. Istället har en ny utåtriktad och sprallig tjej tagit plats. Som lätt skulle kunna vara toker i Snövit och de sju dvärgarna. Hon toker jag munter. (varför just jag som munter tar vi en annan gång).

På ett år, det mesta via skype och facebook har en livslång vänskap växt fram och som bara blir starkare och starkare.























                               Världens finaste vän ♥

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0