✦ SOUP-POPULAIRE ✦

Hela morgonen från åtta har jag stått å sålt survival kits på gatan i stan med en kompis. Fem franc! För en morot, potatis, lök, purjolök och en kryddmix. Jag måste säga att mitt franska uttal förbättrats! Men jisses vad svårt det va när ens franska ordförråd inte är så starkt.. Jag hade iaf J där som hjälpte mig när folket började snacka på om allt mellan himmel och jord. Vi sålde hyfsat mycket tyckte jag :)) och det va kul att se folks reaktioner. Vissa ignorerar en totalt, vissa blir sura, vissa glada, vissa iallafall lotsas vara intresserade och andra är det faktiskt. Vi sålde för en foundation MERÈSOFIA om jag inte minns fel och vårt område var soup-populaire. Soup-populaire delar ut mat till hungriga människor som inte kan fixa själva. De hjälper prostituerade och hemlösa genom att samla in pengar, i sin tur genom att sälja saker och donationer. Vi sålde alltså detta kittet som skulle symbolisera basen till en soppa.

Vädret va riktigt kallt och ruggigt! Speciellt för fingrarna. En kompis gick och köpte te till oss som vi kunde värma oss med. Härligt! Efteråt gick vi en stund på stan och åt en liten macka för vi va så hungriga. Inne på hm blev vi utskällda för att vi fotade oss i spegeln...

 



image description



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0